19 December 2012

MCM MANA NAK JD DEWASA . O.o


hai :))

aritu an aku tbace satu artikel . huu . ckp pasal cara mcm mne na jd dewasa . haha . saje je . tak dpat tdo . tu je la ubat tdo yg pling mujarab . hee :D
ok . 

# bukan lagi ank yg mnje ?!
-kte nie dgelar seorg dewasa apabila da umur 20 tahun . so , aku ni blom ag . mknenye aku tak yah na jd dwasa ag . umm . practice dlu ehh . :P dgn sifat manje ni , kte dkata an tak blh bdikari . O.o hee . ye eh ? and mbuat an kte tak kuat tuk hadapi masalah yg akn dtg . 

#kawal emosi !
-cmne pasaan korang klau kwan or besfren korang rmpas pkwe / mkwe korang ? korang msty marah marah n dendam an ? tp bdasar an pe yg aku bce , sbg org dwasa , kite kne pk scara mtang n rasional . then , korang cbe tenang an diri . umm . jd org dwasa ni mang kne cool eh ? peace ^^y

#bfikiran +ve
-mse kte mgakhiri zman solo kte an , smakin dkat ngan ari bhagia kte ,bg org yg tak dwasa , dye rse tkot n pk bkal hubby bukan tbaik tuk kte . so , dewasa , blaja la mlihat dua sudut jgn hanya tgk pd yg -ve . tu myebab an mood kte akan tganggu . t mula la , sume brang na lempar . tension kata an . apadaa . 

#baiki diri korang :))
-ngat tak , time knak knak dlu , bile korang dituduh bt pe korang tak buat , korang akan mnangis or lawan tuk mpertahan an kbenaran . tp sbg dewasa an , kte kne tenang . haa . cool ag . sonang btol an jd org dwasa ni an :3 . sbaliknye , kte kne cbe baiki kkurangan diri .

#cintai diri sndiri 
-ha ! time kem aritu an , motivator de sruh senarai an klebihan n kkurangn diri . aku ni pye la jenuh na pk pe klebihan aku . klemahan pye la melambak . ish3 .. terok . na tau sbb pe ? sfat rendah diri yg lbh lbh myebab an korang iri ngan klbihan org len n ttye nape korang tak jd cam dorang . yakin la pd kmampuan diri n blaja dr kgigihan nye . phm ? haha . phm an la sndiri ye .

huu . de lima je . pnjang pnjang pon , nt korang bosan pulak na bce an . um . aku taip ni bdasar an pe aku bce kat bku DARA . haaha . its not mine . kakak aku pye . kurun ke bape ntah . aku men amek je . pe yg dorang pe , aku pye . i dont care . haha :D . ok . bye

No comments:

Post a Comment