05 March 2013

TAKE POINT YE


Hai sume n_n ..

Um . Da masuk 3 ari aku bkampong dlm umah kat perak ni . tak tau na bt pe . siap an assignment je la . pastu online n tlg mak sikit sikit . bosan la . law kat Melaka , asyik tringat na balek je . mak .. atam na shopping . kite tak beli barang pon tak pe . at least dpt cuci mata n dpt usha gewe gewe kat mall . haha .

Ok . acely , arinie aku na kongsi something ngan korang . “kte harus bersyukur dgn pe nikmat yg d beri kan” . uhuk . mcm jawab soklan pai spm pulak . hahah . dlu , time aku da pindah ke maktab , tibe tibe skola kemen aku de bg notebook pcuma . ala , notebook 1malaysia tuu . aku merungut la , awat nye lambat beno bg nye . hah , acely time tu aku tak tsnarai pon . poyo je . time f5 , mak aku cter adek aku dapat . mak aihh . ni d kire ralat ni . haha . aku time tu cm disappointed gak . :P yela .. dlm family , aku je tade lappy . tub tub adek aku pulakk yg dapat . mmg murah btol rezeki . huh . mcm big prob pulak an . ngada ngada aku ni . haha . um .. aku smbung laja ni ayah aku kasi la . tu aku mcm teruja gler an . mcm jakun je . :D dlu pon , aku jeles tgok org yg de nset canggih canggih , de kamera hot gitu . tapi bile aku balek , syok mmg syok . da lama tuu , kite ase da boring , sometimes kite akan terleka ngan bnda tu . akhirnya thnyut hal kduniaan . mmg tak di nafi an aku pon cm tu . konklusion , kdg kdg kite kecewa nape la Allah tak bg kite mcm pe org len dapat . sbnanye Allah na bg yg lbh lbh indah dr org len . so , kite kne brpk positif ngan Allah . sabar an sparuh dr iman . uhuk uhuk . ayat cm pelik je . tak reti la na bt ayat puitis ni . sori la yep . :P

Haa .. ni di kire pngajaran yg aku dpat laa .  ^_^

- hargai org yg nasihat kat kite , syg kite , care pasal kite , n org yg tlg kite time susah . sbb org  
  mcm tu spt 1 dlm sejuta . mmg susah na d cari ganti law kite da tggal an dye .
- ingat pngorbanan someone kat kite , n lupa jasa kite kat org .
- blaja tuk memaafkan org . ia suatu kpuasan bg kite
- bile org bt jahat kat kite , kite jgn blas balek , sbalek nye bt baek ngan dye .. msty dye 
  tersentap :P
- blaja bersyukur dgn nikmat yg Allah bg . blaja tuk tabah , sabar ,senyum ble d timpa musibah . 
  remember ! Allah sntiasa bsama ngan org yg bersabar .
- jaga phubungan ngan org . stiap org de ragam n sensitiviti msing msing
- stiap pckpan mrupakan doa . jgn kutuk or ckp bkn bkn kat org , sbb bnde tu akan tpantul kat 
  kite balek
- keikhlasan dlm ssuatu pkara msty de .
 - sntiasa bertaubat pd Allah . ssungguhnya Allah itu Maha Pengampun .
*barang sape yg tunai an 1 hajat saudaranya , Allah akan tunaikan 70 hjatnya .*

++ korang doa kan aku dpat result spm yg gempak ye . cuak gler la . ++

No comments:

Post a Comment